
Zawieszenie pneumatyczne wciąż najczęściej możemy spotkać w drogich autach, często niedostępnych dla kieszeni zwykłego Kowalskiego. Coraz częściej jednak można spotkać je w samochodach typu SUV czy kombi . Co sprawia, że ten typ zawieszenia uznawany jest za lepszy i bardziej pożądany?
Zapraszamy do naszego sklepu: miech bmw e53
Jak zbudowane jest zawieszenie pneumatyczne?
Główna różnica tkwi przede wszystkim w konstrukcji. Klasyczne zawieszenie zbudowane jest z prostych i dobrze znanych wszystkim podzespołów, takich jak sprężyna, wahacze i amortyzator, których zadaniem jest niwelowanie nierówności na jezdni i podniesienie komfortu jazdy . W zawieszeniach pneumatycznych do tych standardowych elementów dodano zespolony z amortyzatorem miech, który wypełniony sprężonym powietrzem pozwala na jeszcze lepsze niwelowanie wszelkich drgań i nierówności.. Wysoka sprawność w niwelowaniu nierówności dróg sprawia, że to zawieszenie tak chętnie montowane jest w samochodach typu SUV, które przecież z zasady tworzone są nie tylko do jazdy po równych asfaltowych, miejskich ulicach.
Zrób zakupy tutaj: miech bmw e39
Offroad z zawieszeniem pneumatycznym
Zawieszenie pneumatyczne ma zdecydowanie wiele zalet – to idealne rozwiązanie dla jazdy po bezdrożach, często wykorzystywane w samochodach do jazdy offroadowej, z pewnością zostanie docenione przez użytkowników samochodów poruszających się głównie po drogach gruntowych czy górskich . Jednak warto pamiętać o tym, że usterki w zawieszeniach pneumatycznych muszą być wykrywane i usuwane stosunkowo wcześnie , by uniknąć poważnych awarii zawieszenia i tego momentu, w którym niemożliwa już będzie jego regeneracja . Dlatego zawieszenia pneumatyczne należy sprawdzać co 30 tysięcy kilometrów.